Almanya’nın Leipzig kentinde devam eden Uluslararası Ulaştırma Forumu’nda (ITF) Türkiye’yi temsil eden Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma İçin Sürdürülebilir Bir Gelecek: Kısa Vadeli Hedeflerden Uzun Vadeli Stratejik Yönetişime” açılış genel oturumunda gerçekleştirilen panelde konuştu.
Uraloğlu, küresel ticaretin ve hareketliliğin geçmişte ve bugün doğu-batı ekseninde görüldüğünü ancak son zamanlarda kuzey-güney aksının da bu sürece dahil olduğunu söyledi.
Bunun için Kuzey-Güney ve Orta Koridor gibi ticaret koridorlarının kurulduğunu belirten Uraloğlu, Türkiye’nin birbirini tamamlayıcı ve destekleyici nitelikte olan, doğu-batı aksında Orta Koridor ve kuzey-güney aksında da Basra Körfezi’ni Türkiye üzerinden Avrupa’ya ve Orta Asya’ya bağlayacak olan Kalkınma Yolu projelerinin merkezinde yer aldığını kaydetti.
Uraloğlu, “Bizim ülkemiz de Orta Koridor’da bulunan ülkelerden bir tanesi. Bu anlamda hepimizin için kıymetli olan zaman ve net sıfır emisyon yaklaşımıyla Orta Koridor ‘un daha da geliştirilmesi için çalışıyoruz.” dedi.
Türkiye’nin Paris Anlaşması’nı onaylayıp, 2053 sıfır emisyon hedefini taahhüt ettiğini hatırlatan Uraloğlu, ulaşım ve altyapı sektöründe çalışmaları bu yönde yürüttüklerini dile getirdi.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin küresel lojistik sektöründe stratejik bir konumda bulunduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti:
Türkiye’nin karbonsuzlaşma ve emisyon azaltımı konusunda yaptığı çalışmaları da anlatan Uraloğlu, son 20 yılda 11 bin kilometre demir yolunun elektrikli ve sinyalli hale getirilmesiyle ilgili büyük işler yaptıklarını dile getirdi.
Bakan Uraloğlu, 2 bin 250 kilometrelik hızlı tren hattı ürettklerini ifade ederek, konuşmasını şöyle tamamladı: